Tips voor een betere akoestiek

5 juni 2018 Directiekamer

Tegenwoordig zijn open kantoren niet meer weg te denken. Samenwerken en interactie met je collega’s zijn essentieel in de werkomgeving. Maar hierdoor kunnen ook geluidsproblemen ontstaan. Een galm of geluidsoverlast is snel gecreëerd in open ruimtes. Wij geven tips voor een betere akoestiek. Het gaat om balans Goede akoestiek is erg belangrijk in ruimtes, met name wanneer er gewerkt wordt. De werkplekken worden steeds ruimtelijker ingericht. Maar tijdens een belangrijk gesprek wil je niet worden afgeleid door een galm in de

Lees verder

Circulaire kantoorinrichting

1 mei 2018 Kantoor

Tegenwoordig kunnen we er niet meer om heen; duurzaam ondernemen en MVO zijn begrippen die in het bedrijfsleven niet genegeerd kunnen worden. Met het oog op de veranderingen in de wereld en het klimaat wordt het ook steeds belangrijker om grondstoffen en materialen zorgvuldig te selecteren. Deze trend wordt versterkt met een relatief nieuw begrip, namelijk ‘circulair ondernemen’. Een circulaire kantoorinrichting kan daarom niet achterblijven. Duurzame kantoorinrichting Al jaren richt KATO Kantoorinrichting & Projecten zich op maatschappelijk verantwoord ondernemen en

Lees verder

Creatieve kantoorinrichting: de vrijdagmiddagborrel

5 april 2018 Kantine

De vrijdagmiddagborrel Het is vrijdag, je hebt een hectische werkweek achter de rug en het is bijna weekend. Bij je werknemers kan in sommige gevallen de concentratie flink afnemen. Anderen werken juist onafgebroken door. Beide gevallen zijn niet bevorderlijk voor de arbeidsproductiviteit. Wellicht is de vrijdagmiddagborrel de oplossing! Dit vraagt om een creatieve kantoorinrichting.   Creatieve kantoorinrichting Tegenwoordig kunnen we niet meer om de nieuwe manier van werken heen. Trends zijn niet af te knipogen en alles moet natuurlijk zo

Lees verder

Hygiëne op kantoor

22 juni 2017 Nieuws

Hygiëne op kantoor Een slechte hygiëne op kantoor zorgt voor meer ziekteverzuim van de werknemers. Werknemers geven aan dat zij lichte griep of verkoudheid geen reden vinden om thuis te blijven, hierdoor verspreiden virussen zich snel op kantoor. Een bedrijf van gemiddelde grootte kan zeker €10.000,- per jaar besparen op ziekteverzuim als het kantoor beter wordt schoongemaakt. Onderzoek wijst uit dat een gemiddeld bureau 5 keer meer bacteriën bevat dan een toiletbril! Een goede hygiëne is dus belangrijk en draagt

Lees verder

Kantoormeubilair

7 juni 2017 Nieuws

Kantoormeubilair Bij KATO Projecten ben je aan het goede adres wat betreft kantoormeubilair. Kantoormeubilair is verkrijgbaar in allerlei verschillende soorten en maten maar wat is nu eigenlijk het beste? Tenslotte zullen je medewerkers er de meeste tijd mee doorbrengen in deze omgeving. Het kantoormeubilair zal rondom de werkplekken intensief gebruikt worden en uiteindelijk helpt het gehele interieur mee aan de uitstraling van je organisatie en de gemoedstoestand van je collega’s. Daarom is het ook erg belangrijk om goed over het

Lees verder

5S-Model, efficiënter en leuker werken.

25 april 2017 Directiekamer

5S-Model, efficiënter en leuker werken. Wie wil dat nu niet, een opgeruimde en betrouwbare werkplek. In Japan hebben ze daar wat voor bedacht en weten ze hoe dat moet, namelijk de 5S-model. Het is een wereldwijd gebruikte manier om doeltreffend te werk te gaan. Dit is geen hippe managementtaal maar wordt al decennia lang toegepast. In Japans verwijst het naar de volgende woorden: Seiri (整理), Seiton (整頓), Seisō (清掃), Seiketsu (清潔), Shitsuke (躾). Wat in Nederlands vertaald kan worden naar

Lees verder

8 Tips waar je op moet letten bij thuiswerk

10 april 2017 Directiekamer

8 Tips waar je op moet letten bij thuiswerk Het aantal zzp’ers is de afgelopen jaren enorm snel gestegen.  Zzp’ers werken vooral thuis. Voor hen is het belangrijk dat zij een goede en prettige thuiswerkplek hebben. Niet alleen zzp’ers werken thuis. Thuis werken doet iedereen wel eens. Dit kan voor uw werk zijn, studeren of administratieve taken.  Een goede werkplek zorgt ervoor dat er efficiënter gewerkt wordt. In dit artikel leest u 8 tips voor het inrichten van uw thuiswerkplek.

Lees verder

HAY About a chair

12 april 2016 Horeca

De “About” serie van HAY is een van de meest succesvolle lanceringen van het bedrijf tot nu toe. Het is allemaal begonnen met het ontwerp van één stoel. De ontwerpster Hee Welling heeft met deze serie laten zien dat de serie van HAY daadwerkelijk tijdloos is. Tegenwoordig bestaat de “about” serie van HAY uit meer dan alleen de “about a chair” stoel. In de loop der jaren is aan de serie toegevoegd: diner- en vergaderstoelen, bureaustoelen, barkrukken, lounge stoelen, tafels

Lees verder

De nieuwe Gispen Zinn SMART Bureaustoel

11 maart 2015 Directiekamer

Zinnig Zitten Gispen, SMART bureaustoel. Gispen heeft onlangs bekend gemaakt dat het Gispen stoelenprogramma “Zinn” uitgebreid wordt met de nieuwe en slimme Gispen Zinn SMART bureaustoel. Als officieel Gispen partner informeert KATO u met alle plezier over de nieuwe Gispen Zinn SMART bureaustoel. Mocht u niet bekend zijn met het Gispen Zinn stoelenprogramma, dit is een programma binnen Gispen dat bestaat uit verschillende bureau- en bezoekersstoelen. Gispen introduceerde op de Vakbeurs Facilitair 2014 in ’s-Hertogenbosch een assortiment nieuwe zitoplossingen onder de noemer

Lees verder

KATO Projecten op Pinterest

2 december 2014 Nieuws

Volg ons ook op Pinterest! Via Pinterest kunt u inspiratie op doen voor uw kantoorinrichting. Zoekt u voorbeelden van een moderne inrichting? Of juist een vintage inrichting? Regelmatig plaatsen wij nieuwe afbeeldingen en nieuwe prikborden over verschillende stijlen en meubels. Daarnaast voegen wij speciale designmeubel-prikborden toe van merken die wij in ons assortiment hebben. Zo hopen wij onze bezoekers en klanten te kunnen inspireren om de werkplek prettig in te richten. Volg ons nu op Pinterest en mis niks meer

Lees verder